Újabb autógyártó keveredett biztonsági botrányba: ezúttal a Chrysler tulajdonában lévő Jeep egyik Cherokee modelljének (nem létező) védelmét sikerült egészen apró darabokra szedni. Az autó fölött távolról gyakorlatilag teljes kontrollt nyerthet a támadó, nem csak a szórakoztató alrendszer, hanem a váltó, kormány illetve a fékek működése is vezérelhető, a sofőr pedig ki is iktatható a jármű irányításából.
Azon szinte már meg sem lepődünk, hogy a mindezt lehetővé tevő zero-day sebezhetőséget Charlie Miller és Chris Valasek fedezte fel – a páros már 2013-ban is demonstrált hasonló biztonsági réseket, akkor Ford Escape és Toyota Prius modelleken, igaz két évvel ezelőtt még fizikai hozzáférésre is szükség volt, hogy átvegyék a járművek feletti kontrollt.
A frissen bemutatott sebezhetőség ugyanakkor már nem ütközik ilyen korlátokba: Millerék egy a Jeeptől több mint 7 kilométerre lévő házból vették át az irányítást az autó felett, amelyben a Wired újságírója utazott. A két szakértő a menet közben először a jármű légkondicionálója, majd a zenés rendszer, az ablaktörlők, végül pedig a sebességváltó és a gázpedál vezérlését vette saját kézbe. A behatolók gyakorlatilag teljhatalmat élvezhettek az autó felett, amelyet a fékeket kikapcsolva egy árokba is sikerült belevezetniük. Miller szerint a sebezhetőséget kihasználva akár a kormányzást is kivehetik a felhasználó kezéből, igaz egyelőre alacsony sebességnél és csak hátramenetben, de már dolgoznak a technika tökéletesítésén. Az valószínűleg senkit nem ér meglepetésként, hogy a biztonsági rést kihasználva a Jeep földrajzi pozíciója, illetve sebessége is követhető a beépített GPS-nek köszönhetően.